
Anna Brydniak z WYDZIAŁU DS. PRZEDSIĘBIORCZOŚCI i INNOWACJI Centrum Wspierania Przedsiębiorczości pisze:

Miasto Kraków rusza z kampanią informacyjno-społeczną, mającą na celu wspieranie rynku turystycznego w stolicy
Małopolski. BĄDŹ TURYSTĄ W SWOIM MIEŚCIE – ZWIEDZAJ KRAKÓW to akcja społeczna skierowana do wszystkich
mieszkańców Krakowa, której celem jest przede wszystkim wsparcie lokalnych przedsiębiorców.

Brak podpisu pod oświadczeniem, błędny numer rachunku, wpisywanie zamiast wynagrodzenia stawki godzinowej - m.in. takie błędy popełniają przedsiębiorcy, którzy wnioskują o pomoc w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. ZUS apeluje, aby przed wysłaniem dokumentów dokładnie sprawdzić zawarte tam informacje.

Bez progu przychodu przy postojowym dla prowadzących działalność, możliwość ponownej wypłaty tego świadczenia oraz zwolnienie z 50 proc. składek dla firm, które zgłaszają od 10 do 49 osób - to najważniejsze zmiany wprowadzone w tzw. tarczy antykryzysowej. W sobotę 18 kwietnia weszły w życie przepisy rozszerzające tarczę antykryzysową, w tym zasady dotyczące zwolnienia ze składek i świadczenia postojowego.
Pobierz PDF

W związku z pandemią koronawirusa, szkoły realizują pracę z uczniami on-line. Niestety, nie wszystkie dzieci i nie wszyscy nauczyciele mają dostęp do komputera czy tabletu. W odpowiedzi na ten problem krakowskie firmy zainicjowały akcję #DajżeKompa, która ma na celu walkę z wykluczeniem cyfrowym. Poniżej przesyłamy prośbę Wydziału Edukacji.

Janusz Kowalski,prezes Małopolskiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Krakowie skierował pismo do zastępcy prezydenta Krakowa w sprawie obniżenia obniżek czynszu w lokalach gminnych.